Bilbekymmer.

Jag var ju så stolt över min nya stora bil som man kan åka sju i. Nu är inte mannen lika begeistrad i den eftersom det "inte händer något när man trampar på gasen". Sen kom vi på att om jag ska köra 10 mil varje dag så kanske vi ska han en liten bensinsnål bil. Alltså ringde jag upp bilförsäljaren som sålt den fina Oplen till oss.
Jag förklarade läget och undrade om vad vi skulle behöva betala emellan för en fläng ny Opel Corsa diesel.
Han ringde upp idag och kunde tänka sig att ge oss 89 000 i inbyte! Hallåååååå vi gav ju 117 000 för en månad sen. Sen skulle vi betala typ 50 000 emellan för en ny Corsa. Jag blev lite vimmelkantig och får väl sova på saken och komma på att: näej, man får ganska mycket bensin för 18 000!

Gonatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback