Vilken helg!

I lördags var jag funktionär på Göteborgsvarvet. En underbar upplevelse och kladdig.
Dagen började dock inte så bra. Skulle ha med mig 2 vänner i bilen. Den ena stod snällt och väntade vi tappen men den andre var borta. Han skulle kommit hem till mig. Jaja han kanske missat tiden så vi åkte hem till honom för att kolla. Då har han cyklat omkull utanför huset. Grannarna hade hjälp honom och ringt efter ambulansen. Stort jack i pannan och mycklet blod. Han har ALLTID hjälm i vanliga fall men idag var det bara keps så huvudet hade slagit i ordentligt. Han kom med ambulansen i alla fall och vi åkte till varvet. Under tiden i bilen så försökte vi få tag på hans mamma för att berätta. Jag vet inte hur många telefonsamtal som ringdes men till slut hittade vi henne i en väninnas sommarstuga!
Har nu fått höra att näsan var bruten och 2 nackkotor är skadade men han mår bra.

Som funktionär fick vi annat att tänka på så det var väl bar att rensa hjärnan med sportdryck. Skorna klibbar fast på marken och är alldeles nedkletade med uppblötta muggar. Trötta och glada återvände vi hem efter 4 timmar i solskenet.

Idag däremot var det kallat när Lilla Göteborgsvarvet skulle springas. Mellan L skulle springa tillsammans med skolans hälsoprofil. Så här glda var de:
image301

Kommentarer
Martina säger:

Tack själv d va trevligt!! Mina ben va oxå lätt stela så blev inte promenad som jag tänkt i morse :P

2008-05-20 | 21:49:54
Bloggadress: http://lakriz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback