Gustav Adolf

Jaha, så var det hans dag igen. Undrar just vad vi firar? Ska nog slå upp det sen. Men goda bakelser åt vi till efterrätt i alla fall!


Himla liten bild men precis såna var det. Jag har förstått att just Gustav Adolf bakelser kan se ut precis hur som helst, bara de har det lilla chokladhuvudet på sig. Stora M ansåg att man skulle kunnat firat Obamas valseger också för det såg nästan ut som honom!

* nu har jag lite information. Vi firar hans dödsdag 6/11 1632 ( det är ju 376 år sen!). Men bakelsen skapades på Bräutigams 1909.


Åhhhh, gamla anrika Bräutigams. Där var jag mycket och fikade när jag var mammaledig våren 1992. Det var ett tillhåll för stadens pensionärer och det var alltid pianospel. Lugnt och skönt och tanterna log så rart när man kom med en bebis!

Kommentarer
Flatåsresident säger:

Frågan är väl egentligen VARFÖR vi firar just honom och inte någon annan kung, som Gustav Vasa t ex...

2008-11-06 | 20:26:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback