Ersättningskrav.

Jag skrev ju ihop ett brev om ersättningskrav eftersom det tog så lång tid innan de kom och fixade spisen. Jag hade väl egentligen inga störra förhoppningar om att få igenom dessa och blev därför förvånad när det ringer en kille från reklamationsavdelningen. Han säger att om jag bara skickar in kvittona så är det inga problem. Joooo om man inte har kvittona på typ 500 spänn kvar! Sen började jag tjata på honom och säga att då får de väl göra något annat och visa sin goodwill. Men nejdå, bom, stopp, var det. Jag sa att det är ju ingen bra reklam och tänk på alla mina grannar som bygger nya hus de kommer ju inte att vilja köpa ert märke. Men han kunde tyvärr inte hjälpa mig. Jag blev bara så AAAAAAAAAAAAAARRRRRRRGGGGGGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHH!

Sen idag fick jag en snilleblixt. På mitt jobb bakades det bröd till lunch och då användes en likadan assistent som jag har.
-Ojdå, den här delen är lika ful som min, sa jag.
-Jaa, den blir det för att man kör den i diskmaskinen. Plasten tål inte det.

Då kom jag på att jag skulle ringa tillbaka till reklamationskillen, sagt och gjort.

-Hej det är jag igen, vi kunde ju inte komma överens om nåt sist men nu föreslår jag att du skickar 2 stycken rullar. eller skicka 3 förresten.
-Hmmmm, de kostar 450 kronor styck, så jag vet inte.
- Jaha men skicka 2 då!
-Ok då.

Så nu kan jag få en ny reservdel som egentligen är snordyr och sen kan mamma få en också för hennes är också dålig. Nu blev det ju ingen till jobbet men där får jag väl beställa en istället.

Ibland lönar det sig att vara liten och ilsk och strida för sin sak. Men jag menar bara ibland när det är befogat!

Kommentarer
Eva säger:

hehe.. JA det var ju bra att du får rullar nu då :P



Svar:Nej min reparatör, honom har ja inte sett mer av... Men det gör inte mig någe, ja e ju nykär o galen på annat håll ja, hehe...



Kramis

2008-09-20 | 10:43:47
Bloggadress: http://tvillingmamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback