Bärplockande.

Jag bor i ett hus i ände av gatan. Tomten är bara 850 kvm och en sluttningstomt med liten gräsplätt och sen lite berg med ljung och ormbunkar. I sommar har det varit massor med blåbär, jag har plockat 3 liter bara på tomten och sen en hel del i skogsdungen precis utanför tomtgränsen. Blåbärssylt har det blivit och 2 stors glasslådor med frysta bär.
Igår hittade jag röda tuvor med lingon. Jag tänkte att jag får väl börja plocka så får jag se vad det räcker till. 1 liter fick jag ihop och det resulterade i 2,5 burk lingonsylt. Åhhh så gott.

Kommentarer
martina säger:

Tack!!

Det har gått jätte bra, men är ju så där trött som man blir första dagen på ett nytt jobb...Har inget schema och vet inte riktigt vad jag ska göra...Men kommer nog bli bra :)

2009-08-25 | 18:15:39
Bloggadress: http://lakriz.blogg.se/
Anonym säger:

Oj här händer det grejjer på designen =) Snyggt!!



Hoppas allt är bra



kram

2009-09-01 | 21:30:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback