Nytt år med nya möjligheter?

Jaha, så sitter jag här igen och fasar inför morgondagen när jag ska börja jobba efter helgerna. Kunde inte somna om när jag vaknade till och kom på allt som jag måste göra imorgon. Usch och fy och tvi....
Jag har i alla fall haft en lång och skön ledighet. Julen var lugn och firades hemma. Svärföräldrarna var över på julmat och klapputdelning. På juldagen kom stora M:s amerikanska pojkvän och han åker imorgon. Så här har vi fått prata engelska hela ledigheten.

Nyåret firade jag med ett gäng tonåringar i Idre. Jag var ledare på kyrkans tonårsläger och mellan L var med. Vi var en buss på 60 stycken som var iväg och hade jätteskoj. Kallt var det, -23, brrrrrrrrrrrrr. Men det var nere i byn, uppe på fjället var det behagligare -10. Till matsäck varje dag hade vi mackor, så nu är jag så trött på smörgåsar så jag ska inte äta såna på länge.

Sen har jag hunnit med en helg i Västerås hos mams och paps också. Hade tänkt att åka omvägen förbi min syster också men mellan L hade feber så jag hade inte lust att smitta ner allihopa.

Jaha och vad är mina förhoppningar inför det nya året då?

Familjen: att alla ska få vara friska och vi ska ha trevliga semestrar tillsammans. Ungarna ska klara sig bra i skolan.

Kärleken: att jag ska få vara lika lycklig nästa år som jag varit iår.

Födelsedag: Jag fyller 40 och kanske äntligen blir vuxen!?

Jobb: att öppnandet av den nya förskolan går smidigt. Att mina pedagogiska idéer dvs. att alla är på jobbet för barnens skull, slår väl ut.

Världfreden: att jag kan dra mitt strå till stacken och hålla sams med de runt omkring.

Kommentarer
Maria Karlander säger:

...Och att du kommer med till Branäs som planerat... puss

2009-01-06 | 18:53:19
Maria Karlander säger:

...och att du kommer med till Branäs som planerat... puss

2009-01-06 | 18:54:41
Alicia säger:

Moster, du kommer aldrig bli vuxen.

2009-01-25 | 17:11:19
Bloggadress: http://emira.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback