Min dag idag.

Dagen idag har svischat förbi, jag har hunnit med massor.
Började på Åbybadet med några längder tillsammans med
stora M och lilla A.
Sen till blomsteraffären, inköp av amaryllisstöd och julstjärnor.
Kassörskan meddelade varja köpare av julstjärnor att de inte
hörde hemma här utan på Kanarieöarna... och....????
De passar trots det bra i mitt köksfönster:



Nej, jag har inte varit tidig med uppsättningen av julgardinerna,
jag tog aldrig ner de efter förra julen. Ska nog investera i ett
par nya istället.

Amryllisstödet behövde jag till min snygga kruka:



Jag fick en amaryllis av en snäll vän, tog stora glasskålen och
fyllde den med mossa från tomten (?), den utanför mitt hus
alltså, inte han med röda kläder. Hittade en liten rar ängel som
fick dingla med benen på kanten.
Voilá, ett skitsnyggt blomsterarrangemang, inte visste jag att
jag var så fiffig!

Sen skulle det bakas lussebullar. Med tanke på att saffranet
kostade 140 kronor för hela degen så blev det dyra bullar.
120 stycken tror jag att vi fick ihop, efter 90 så tröttnade jag
på att snurra till degen så då blev det ett gäng vanliga runda.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback