Springglädje.

I ett förvirrat tillstånd av övermod anmälde jag mig till
Göteborgsvarvet i maj nästa år.
21 kilometer ska man springa med start och mål vid
Slottskogsvallen. Det börjar med en hemsk lutning från
Mariaplan upp på Älvsborgsbron. Sen platta marken över
Eriksbergs bryggor och sen en hemsk lutning över
Göta Älv bron. Mannen säger att jag får gå överallt
bara jag inte går uppför Avenyn, men dit är det väl 15 km.

Nu har jag i alla fall tagit tag i min träning. Fredag, måndag
och onsdag har jag sprungit den senaste veckan. Inga långa
sträckor utan kanske 5 km som mest. Men det går lätt och jag
är inte helt slut när jag kommer hem.

Sen lever jag i någon slags villfarelse att 21 kilometer,
det fixar man väl på lite envishet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback