Middagstips

I det här huset är det ju snabba ryck som gäller många gånger.
Jag har fått lite snurr på middagarna sen jag började klippa ut
skollunchschemat för att kunna synka lite.
Det är sällan jag lagar mat till bara en middag, oftast räcker det
till en matlåda och en middag till.
Idag öppnade jag frysen och undrade vad som skulle uppenbaras.
Jag hittade kyckling filéer, bra det kan man göra mycket med.

Italiensk kyckling by Sofi

Smörj en form med olivolja och lägg i filéerna.
Jag kryddar med en blandning som innehåller peppar och soltorkade tomater.
Låt stå i ugnen på 200 grader ett tag...
När det börjar bli färdigt så ta ut formen och skär kycklingen i småbitar, min var fryst från början.
Häll på lagom mycket grädde.
Skiva lite mozarella och lägg på vid serveringen.

Koka bandspaghetti eller någan annan pasta till. Spenatpasta eller tomatpasta blir väldigt snyggt på tallriken, annars blir det en väldigt beige maträtt.


Jag har ju för vana att laga mat som Kajsa Varg,  "Man tager vad man haver".
Jag använder sällan mått eller tid. Att följa recept tycker jag är jobbigt.
Mat är klar när den ser bra ut och smakar bra. Använd öga och mun...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback