Trattkantareller...

... massor hittade jag.
Jag har mina ställen, under speciella granar
som jag pratar snällt med.
Ibland växer trattisarna rätt på stigen,
ingen har sett de trots att det är värsta
hundpromenadstråket just där.
Eller är det så att hundägare bara har tränat
sina jyckar att hitta de gula kantarellerna?
Trattisarna var väldig blöta så jag torkade
de lite i varmluftsugen, men utan värme. ´
Sen tyckte jag att lite värme kunde nog vara bra,
det var det inte! De blev sladdriga...
När sen söndagsmiddagen skulle anrättas så
plockade jag fram mina torkade trattisar istället.

Trattkantarellsås

Koka upp 3 dl grädde.
Smula ned torkade trattisar.
Låt koka ett tag så att såsen tjocknar.
Ta av från plattan och lägg i Gorgonzola eller
eller någon annan grönmögelost som får smälta.

Smakar smaskens och serveras till alla möjliga
sorters kött!

Kommentarer
Syster Yster säger:

Tänk på att Evve inte tål svamp!

2009-10-26 | 17:47:48
Martina säger:

Lite :P



Fast jag tycker inte de är riktigt så lika i värkligheten...

2009-10-27 | 07:00:51
Bloggadress: http://lakriz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback