Svininfluensan??

Hur vet man att man har det? Jag är snorig, har lite torrhosta, huvudet känns en storlek för litet och jag vill sova en kvart i timmen ungefär. Feber har jag inte för jag brukar svettas ymnigt och vara halvdöd vid 38,5.
Mannen var hemma en sväng och jag tvingade honom att köpa batteri till febertermometern på hemvägen.

-Antingen har du feber eller också har du inte feber, varför måte du veta hur mycket?

-Jooo, för om jag ska ringa sjukvårdsupplysningen sen så kommer de fråga hur hög feber jag har och då är det dumt att jag svarar: Nääää, min man tycker det är korkat att ta febern så jag vet inte!

Han tog snällt med sig det gamla batteriet så att han kommer hem med rätt sort.


Nöff nöff


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback