Vårkänslor

Skulle röja i tvättstugan, min del av avtalet...

Har nu börjat med de gigantiska strykhögarna,
det märks att mamma* inte varit här på länge.
Juldukar och gardiner hoppade jag över,
de får plats i linneskåpet ändå.
Men längre ner hittade sommarklänningarna, skrynkliga,
men snart hänger de på sina galgar och bara väntar
på sol och bara ben, och lite kärlek kanske.
Kanske händer det snart, solen alltså, och bara ben?





*när mina föräldrar kommer på besök så stannar de
i några dagar och behöver ha något att göra.
Mamma brukar stryka och laga kläder medan pappa
röjer i trädgård och garage. Detta är ganska intressant
för det är precis så jag minns min mormor och morfar.
När de var på besök så manglades det som aldrig förr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback