Cykling

I torsdags fm kom jag äntligen ut i skogen igen, kamrat L8 försökte
köra skiten ur mig och det gick ganska bra, jag blev toktrött och
fick ont i armarna.

Sen på em följde jag med mannen som skulle köpa ny cykel,
den fanns hemma så vi fick med oss den på en gång.
På kvällen tog jag med honom på en lugn runda bara för att testa.
Upptäckte då att jag hela passet på fm kört med låst framgaffel,
inte underligt att jag fick ont i armarna, men varför märkte jag inget???
Rundan med mannen gick sakta och speciellt svettig blev jag inte.
Men han tyckte att det var döööööjobbigt!

På lördagkvällen körde vi lite backiga grusvägar bara för att få lite flås
och för att se hur lång tid det skulle ta för mannen att cykla till jobbet
genom skogen. Det var väldigt geggigt så vi tog oss aldrig hela vägen.

På söndagen körde jag runt Stamsjön med kamrat H, han är så bra för
han kör tufft och jag får rejäl träning, sen att han bara motionerar är
ju en annan sak...
Plurrade i några riktigt illaluktande kärr så mina skor var rejält dyiga.
Hittade dock ett bra badställe där vi slängde oss i, det var jättevarmt i
vattnet och årets första svenska bad var fullbordat. Och skorna blev rena!

Hade tänkt mig en runda på kvällen med mannen och kamrat G som
också köpt cykel i helgen, men det regnade tyvärr bort.

Det blev fotboll istället, Häcken-BLÅVITT 1-5 och 3 mål av Selakovic!
I och för sig på webTV, det kanske blir en livematch nästa helg när
de möter serieledarna Helsingborg på Gamla Ullevi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback