Olycka...

... cyklade och flög lite för mycket så cykeln slog i
med bakhjulet och det blev punka, inte skoj.
Särskilt inte eftersom jag hade lagningssats med
mig men ingen pump, och ingen extraslang fanns
att tillgå heller.

Ibland får man helt enkelt välja bättre cykelkompisar.

Hade i alla fall klarat av 18 km och var halvvägs runt
Stora Delsjön. Jag fick ringa hem till stora M som fick
hämta mig i Kallebäck.

Lyckades laga slangen på 2 ställen, och var så där
lagom småförtjust i det. Sen fick jag även laga pumpen
OCH montera den på cykeln.

Och nu på morgonen är däcket platt igen,
ringde mannen och bad honom köpa en slang på hemvägen.

Hoppas på en god cykeltur i kväll i alla fall, måste ha fler mil
i benen om jag ska orka cykla 10 mil om 3 veckor...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback