Nobelfest.

Lille A ska på Nobelfest och då måste man ha passande klädsel.
Eftersom flickorna på festen kommer att vara uppklädda till tänderna
så måste han ju åtminstone kunna matcha dom lite granna, eller hur?
Vi åkte till Allum för stt spana in utbudet, vit skjorta var redan inköpt.

På vägen i bilen säger han:
-Kanske skulle ha en smoking? Eller en monokel och en tophat?

Jag har ingen aning om var han lärt sig detta vokabulär,
han har ju varit totalt ointresserad av kläder och nöjt sig med
vad jag lagt in i garderoben.

Väl i affären (HM) så inhandlades:
ett par svarta jeans som var lite blanka och stela
en svart väst
en svart cardigan (han frågade flera gånger om det verkligen inte var en tjejtröja!)

Han kommer att vara toksnygg på festen och matcha stora M väl.
(När bestämdes det att 12-åringar och 19-åringar får gå på samma fester?) 

Mannen i mitt liv ansåg nog egentligen att han borde inhandlat
ett par svarta snyggskor också men där drog jag gränsen för snyggheten...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback