2000-2009

Martina tyckte att jag skulle göra en sammanfattning.

2000 året när jag började jobba med Maj, Lisbeth och Käth på Anna-Stinas Lids Förskola i Jonsered. Åh vad roligt vi hade när vi bara var en avdelning, (men det var skoj sen när vi var 3 också, MK.) Köpte första husvagnen liten och go var den...

2001 Mellan L börjar i förskoleklass.

2002 ?????????????????

2003
Vi köper en större husvagn så att alla ska få plats! Stora M började på högstadiet, SPOOOKY, men det lugnade ner sig efter 3 månader!

2004 var året då jag slutade vara småbarnsförälder. Lille A slutade på förskolan och vi skålade i champagne (fy vad äckligt!) Och jag började läsa halvfart på magisterprogrammet. I Jonsered blev vi 3 avdelningar och jag fick en massa nya skojiga arbetskamrater.

2005 Först pajar jag knäna i en skidbacke på påsklovet när lille A välter över mig. Sen i juni stukar jag foten på jobbet och blir borta i 3 veckor. Åker på semester till Åland och höga kusten.(Eller var allt detta 2006?) Min kära Maj går i pension...

2006 semester på Gotland. Byter husvagn till ett ägg. Säger upp mig i Jonsered pga. puckade chefer som tar personalpengar och stoppar i svarta hål. Vi fick ingen ersättare för Veronica. Då blev jag ARGGHHHHHHHHH!

2007 börjar jobba på Stommens Förskola i Landvetter. Åhhh vad mycket bra saker jag lärde mig av Gunilla, Tina, Linda och Josefine. Mamma fyllde 70 och vi hyrde badhuset och firade. Mannen i mitt liv fyller 40 och det firar vi London. 
Mellan L börjar högstadiet...
Stora M slutar nian och åker till USA som utbytesstudent. Julen fixar inte lilla jag att fira utan stora M så för att göra det lättare så åker vi till Lanzarote. Engelsk jul i solsket blir det. (M är kvar i USA)

2008 i april börjar jag mitt nya jobb som rektor i Borås. Mycket nytt att lära sig, intressant och skitjobbigt. Stora M kommer hem i Juni, Hurra. Till julen kommer den amerikanska pojkvännen hit.

2009 Jag har fyllt 40, jätteroligt, nu börjar livet. Många glada människor kom och firade mig. Jag tröttnade på rektorsjobbet och ringde min förra chef för att fråga om referenser till nya förskollärarjobb jag sökt: - Men Sofi, jag har ju 2 tjänster här efter jul vill du inte komma hit? - JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA, det vill jag! Så alldeles snart 15/1 börjar jag på Smedjebackens förskola i Landvetter. Det ska bli sååååååå kul!

Japp detta var mitt 00-tal som jag minns det, eller inte minns rättare sagt. Vad gjorde jag 2002?????????

Kommentarer
martina säger:

Men det där gick ju bra =) Själv hade jag lite ångest över 05 06 vad var det egentligen jag gjorde de där åren..undra om det blev rätt ordning =)

2010-01-02 | 12:35:40
Bloggadress: http://lakriz.blogg.se/
martina säger:

Hej!!

Tyvärr var det ingen som vann tävlingen, då jag inte föll för något av förslagen. Självklart finns erbjudandet om ett valfritt smycke kvar, till den som kommer på ett passande namn som jag gillar!

Ha en skön kväll!

2010-01-03 | 19:55:26
Bloggadress: http://lakriz.blogg.se/
Anonym säger:

Va roligt att få ett nytt jobb, alltid roligt med lite ombyte.



Svar:



Tack!

Jo det var ju lite därför jag bytte blogg adressen, hehe.. Ska med försöka bli bättre på att blogga, men ibland eller ofta känns det som man inte har någe intressant att skriva om.

Då blir det antingen inget eller bara blaha blaha!



2010-01-04 | 08:21:57
Eva säger:

Det är mitt inlägg ovan, hehe. Missade ju skriva vem jag var ler

2010-01-04 | 08:22:49
Bloggadress: http://evamarieflink.webblogg.se/
Maria Karlander säger:

Hahahha...tur att du la till det där med tre avdelningar Sofi;-) Magsplatsch hade du missat annars;-)

2010-01-06 | 19:23:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback