Dag 10, 7 juli 2010. Väg 1 SF-LA, Big Sur, Pismo Beach

Kramade om Anna och tackade för gästvänligheten, körde från Fairfield vid 7:30.

Vi körde väg 1, den omtalade kustvägen mellan SF och LA.
En riktigt dryg resa på slingrande vägar i låg hastighet. Underbara vyer var det dock.
Vi stannade till flera gånger för att ta kort, första stoppet var ganska högt upp och
några särskilda säkerhetsräcken fanns inte, bara stora stenar och ställde man sig på en sten så
kunde man se lite bättre:



Sen vände jag mig om kollade och då blev det så här:



Jag fick mig ett gott skratt eftersom de höjdrädda i familjen, mannen och stora M,
ställde sig i säkerhet bakom en stor sten och vågade knappt böja sig fram för att kolla utsikten.

Vårt resmål idag var Pismo Beach och dit kom vi klockan 16, precis när man fick checka in.
Jag blev ganska nöjd med rummet och utsikten...



Här kan vi nog sova gott i natt, ligger just nu med balkongdörren öppen och lyssnar på vågorna,
de andra 4 i rummet snarkar nog snart!

Men vi gick en sväng på piren också, hittade pelikaner och surfare:





Vi kollade en lång stund, så nu vet vi hur man gör i teorin, sen ska detta omsättas i praktik...
... kanske på lördag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback