Dag 22-23, båtliv på Harsens Island.

Söndag kväll åkte vi iväg till familjens båt. 6 pers blöev v eftersom de stora tjejerna hade annat för sig.
Båten låg ute på en ö där Larrys kompis har ett litet hus på en tomt. En del tomter har stora hus
medans andra bara har en brygga med båt. Hela ön består av en massa kanaler och det känns
nästan som Florida och du bara undrar var alligatorerna håller hus.
Båten var en flytande sommarstuga med 2 sovrum som hade varsin dusch och toalett,
ett vardagsrum/kök med bäddsoffa, stor kommandobrygga, och sen hela trädgården.
Det fanns en liten gummibåt med motor som ungarna var ute och lekte med och sen fanns det
en större motorbåt som man kan använda till vattenskidor och "tubeing".
Vattenskidor blev det tyvärr inte men väl "tubeing", helt underbart.
Här kommer bilderna:



Jättebåten, en SeaRay, är det visst, säger mig inte så mycket, jag har ju svårt att hålla reda på alla snören...



Lilla båten som vi körde iväg till en annan kanal och badade länge, så här grunt var det nästan överallt.



Dessa hus var alla byggda på pålar och hade gigantiska båtar på baksidan.



Och här kommer jag flygande efter en båt. Larry gjorde sitt bästa för att jag skulle flyga av
men han lyckades inte.



Sen var det "naptime" för Brenda och mig så vi ankrade bredvid den lilla båten och vilade.

Lille A och mellan L passade på att åka gummibåt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback