Glömt bort att berätta om Körslaget!



Onsdagen 24 februari var jag på Körslagsaudition i Mölnlycke.
Kom dit klockan 16:30 precis när de börjat släppa in folk, då fick jag fylla
i en massa uppgifter om sångerfarenhet och tv-vana och klädstorlek och
vilka partytricks man kunde...
Sen fick vi gå in 5 i taget för en pre-audition. En trevlig tjej som lyssnade
på oss och som visste vad Ralf Gyllenhammar letade efter.
Jag var inte nervös eftersom E, var med. E är 20 år och hjälper till i barnkören
som jag har tillsammans med E:s mamma! Jag sjöng Carolas "Så länge jag lever"
Och vi 2 gick vidare för att träffa Ralf, WOW!
Sen efter mycket om och men var det dags för en träff med Ralf. Detta hade
dragit ut så mycket på tiden så helt plötsligt ville han ha in grupper med 4 i.
Och då hamnade jag också med E. Innan vi blev insläppta så fick vi lite tips:

- Visa tatueringar
- Sjung rockigt, oavsett vilken sång du sjunger.

Jag sa bara att jag skulle sjunga "Så länge jag lever" av Stefan Almqvist och
sen klämde jag i från tårna. När jag var färdig så sa Ralf:
- Du sjunger ju lite som jag...

Sen sa han att det fanns så många bra tjejer och vi kanske kunde få vara med.
- Gå ner och sätt er och vänta med de andra som fått kanske.

Sen väntade vi...
...och väntade...
...och väntade...

När klockan var 01:45 kom han ner och berättade att av oss 50 som satt där så
hade han med mycket vånda valt ut 20.
Och det var inte jag och E, så vi åkte hem och sov!

Men skojigt var det, och go stämning bland alla som väntade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback