Njuter!

Kollar Melody Gardot på TV och bara njuter, hon är ju helt underbar
den tjejen, jag vill också kunna spela och sjunga sådär. Nu får jag ta
tag i mitt pianospel.  Får nog anmäla mig till en kvällskurs till hösten.
Jag kan ju läsa noter och vet var de är på pianot,
men jag vill ju få ihop ackorden också.

Sen blev jag inringd för sång på morgondagens gudstjänst. Det ska vara
parentation (minnestal) för en äldre man som dog förra helgen. Och de ville
att jag skulle sjunga psalmen "Jag lyfter ögat mot himmelen", det går väl bra,
svarade jag. Accapella till på köpet, HJÄLP, då måste man ju koncentrera
sig tokmycket för att inte avsluta i en annan tonart än den man börjar med.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback