Nuvareklipptigen...

Kom hem efter en tur till staden,
på trappan ligger en söndrig soppåse.
På gräsmattan ligger ytterligare en soppåse
tillsammans med en sönderslagen pumpa.
Ut och tittar i mörkret, längre bort på
cykelbanan ligger vår soptunna.
Vält och tömd på dess innehåll.
Jag säger bara:
tur att vi inte har blöjbarn...

Öppnade postlådan försiktigt för att inte
bli skrämd av dess innehåll.
Som tur var låg bara posten där,
inga otrevligheter.
Nu blir det polisanmälan och jag får nog vara
hemma imorgon och stå beredd med kameran.

Tur att lilla A och mellan L har åkt bort på
höstlovsäventyr, var och en på sitt håll.

Kommentarer
Syster Yster säger:

På dem bara!

2010-11-02 | 20:35:59
Propp säger:

Pårombara, sa Bull.

2010-11-03 | 22:16:23
Bloggadress: http://propps.blogg.se/
martina säger:

Va obehagligt..Hoppas det löser sig...

Kanske skulle prata med min förra hyresvärd, för där uppe kastades det ägg..inget roligt alls =(



I morgon ses vi..För jag hoppas du tänker jobba imon!!! Annars får jag nog komma förbi o våldgästa dig lite på förmidagen..Siktar på att vara i landvetter vid 10/11 tiden =)



Kram

2010-11-04 | 09:19:03
Bloggadress: http://sommarnatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback