Privatspanare.

Eftersom gårdagen blev som den blev med polisanmälan
så blev det lite orolig sömn i natt.
Mycket gicks igenom och därför bestämde jag mig för
att vara hemma idag.
Min chef ansåg inte att det kunde räknas som sjukdom
men jag kontrade:
-Psykisk ohälsa är väl också en sjukdom?
Sen diskuterades det inte mer om den saken.

Jag har suttit vid datorn i hallen intill ett fönster,
kameran har jag brevid mig "om-ifall-att" det skulle
dyka upp några huliganer.

Sen ringer mellan L och berättar att någon har varit inne
och kommenterat bilder på hennes facebook med det
väldigt mogna vokabuläret "hundbajs".
Hon hör av sig till tjejen, som svarar att en killkompis till
henne måste ha gjort det när hon glömt att logga ur.
Mellan L får i alla fall namnet på grabben och nu vet jag
inte vad jag ska göra med det...

För att livet ska kännas lite roligare har jag:

tvättat täcken och kuddar
druckit kaffe och ätit choklad
beställt biobiljetter till ikväll "Himlen är oskyldigt blå"
läst restaurangannonser för att se var middagen skall ätas.

Och nog blev det genast lite ljusare.



Och bara medan jag förde över bilden så ljusnade det ännu mer
så jag tog en likadan bild till, så att ni ser ljusningen!



Fräckt va?
Och nog smittade det av sig i mitt sinne också...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback