Good old days.

Just det, på den gamla goda tiden, då fick jag kärleksbrev av min man.
Nu låter det som om det var på 50-talet, men det var på slutet av 80-talet.
Han gjorde lumpen, eller vapenfri sådan som brandman och var placerad på
Karlstad flygplats.
Detta var före datorernas och mobiltelefonernas intåg i var mans hem.
Att ringa rikssamtal (telefonsamtal med riktnummer) var dyrt, i alla fall före klockan 18:00.
Så det blev en massa brev hit och dit. Jag har sparat de som han skickade och det är helt
underbar läsning som jag gottar mig i ibland. Ibland var det 10 sidor och ibland bara en rad.
Kanske skulle börja med postverket igen, kan ju vara trevligt att få post.
Mejl och SMS går ju så fort, det kanske är nyttigt att få vänta lite på svar.

Efter att ha färdats med SJ idag så inser jag att jag mår bra av att ha tid.
Nu hade jag turen att slippa förseningar för det kan ju irritera, men att sitta på ett tåg och
veta att det tar ca 4 timmar innan jag är framme är faktiskt avslappnande.
Jag beställde internet men det funkade av någon anledning inte.
Fick istället lite jobb gjort, bla en film i moviemaker, och jag läste en helt underbar bok av Jesper Juul:
Ditt kompetenta barn, kan varmt rekommenderas.
Jag fick en hel del aha-upplevelser, om varför barn gör si eller så när föräldrar gör si eller så...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback