På besök i den manliga världen!

Jag som är van att röra mig i en totalt kvinnodominerad verksamhet
har varit på utflykt till den andra sidan.
Kamrat U tog mig med på husvagnsmässa på Elmia i Jönköping.
Det var branschdagar så det var alltså bara försäljare som var där,
allmänheten får komma andra dagar.

Snacka om att ha ögonen på sig!
Här kommer jag; kvinna i högklackat och under 60 år, gissa om folk undrade;
-Vaddå, är du ny försäljare? Vem jobbar du hos? Vad har du gjort förrut?
Kamrat U presenterade mig som moralisk stöd och att jag var med
för att sprida lite kvinnlig fägring över mässan.
-Det är vi tacksamma för....

På ett av de stora kreditinstituten där vi blev bjudna på allt möjligt,
så presenterade jag mig som D:s älskarinna.
(Kamrat U försvann ett tag så då tog hennes man hand om mig en stund)
Grabbarna i montern visste inte riktigt var de hade mig och vi skrattade mycket.
De tyckte att det var synd att vi inte skulle stanna på kvällens baluns.

Sen tycker jag att campinglivet vore liiiite roligare med ceriserosa förtältsmattor,
det tyckte däremot inte han som sålde mattorna. Det ska vara grått i olika nyanser.
Himla tråkmåns...

Kommentarer
Syster Yster säger:

Jag vill ha mintgrön förtältsmatta med kavelfrans. Fanns inte det heller?

2010-09-09 | 16:12:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback