Skidsäsongen fortsätter.

Inhandlade ett par rullskidor igår,
tanken är att vi ska träna inför det stora Vasaloppet nästa år.
Låter som en evighet tills dess men jag vet att det bara säger
svisch så skulle man på börjat träningen för länge sen.
På onsdag får jag hämta ut de, färdigmonterade och allt.



Visst skulle jag kunna vänta tills snön kommer nästa år,
eller träna på den konstsnö som fortfarande ligger kvar i spåret.
Men det är ju nu och över sommaren jag vill bygga på
armstyrkan som jag lyckats bygga upp under vintern.
Kondition och teknik är färskvara så det gäller att ligga i.
Mannen och jag diskuterade ev. snö och vinter nästa år
och konstaterade att om det blir som de 2 senaste vintrarna
så borde vi komma upp i en ansenlig mängd träningsmil.
Denna säsongen var vi inte så vana utan började med att
köra 5 km ganska många rundor. Inte förrän min nionde
runda var jag över milen. Men då var det på en platt
golfbana och inget kuperat.
Nästa säsong måste vi köra långa pass redan från början.

Men riktigt än kan jag inte börja längta efter snö igen,
jag får hoppas på sopade cykelbanor på platten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback