Träningsmani?

Kan vara så att jag drabbats av det,
kan ju vara en ganska angenäm mani i så fall.
Efter en vecka med flera timmars skidåkning varje dag
så kom jag hem och tyckte att jag tränat för lite.
På med träningskläderna för att springa en 6 km runda.
Ikväll när jag kom hem efter jobb och diverse ärenden
så drog jag på mig springskorna igen för att ta mig runt
4 km, joggingpromenad får det nog kallas.
Men det är ju så underbart väder och fåglarna kvittrar,
inte behöver man musik i öronen då heller.
Helst vill jag nog cykla men nu är det så mjukt i skogen
så det blir ingen angenäm tur.
Får nog sätta på sommardäcken och köra väg istället,
grusvägarna funkar nog ganska bra i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback