Anatomi

Jag och mannen har bestämt oss för att köpa ny säng, en mindre.
Det känns som att hela sovrummet är belamrat av vår 160 breda
säng med tillhörande sängbord.
Och som tur är så finns det affärer som säljer sängar och har REA.
Bokade en visning, för då får man 1000 spänn i rabatt,
och fick oss en anatomilektion som heter duga!
Helt underbart att träffa på kunnigt folk som brinner för sitt yrke.
För att kroppen ska kunna återhämta sig ordentligt och alla leder
ska kunna få ny ledvätska så måste ryggraden vara avslappnad.
Det blir den bara om man ligger på sidan så att den kan vara så
rak som möjligt.
Jag fick mig en funderare, jag sover på magen med händerna
under  kroppen huvudet är i och för sig plant men vridet i en krök.
Inte alls rak ryggrad alltså, mannen var mer exemplarisk.
Vi beställde i alla fall en 140 bred kontinentalsäng. Madrasserna
och sänggaveln klädda i ett snyggt grått tyg.
Nu måste vi alltså sälja säng och sängbord och byrå om några
veckor för att få plats med det nya. Sen skulle sovrummet behöva
sig en uppfräschning, gult är liksom så mycket 90-tal.
Det behövs även en ny garderobsinredning, den gamla är på väg att
haverera sen är den inte helt funktionsduglig heller bakom skjutdörrarna.
Låter som att vi har lite projekt att ta tag i fram till sommaren...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback