Ibland blir allt så rätt.

Idag var specialpedagogen hos oss för handledning,
hon hade med sig filmen som hon gjort för några veckor sedan.
Hon var och filmade i barngruppen och eftersom jag var enda
ordinarie pedagog den dagen så var det jag som filmades i
arbetet barnen.
Vi gick igenom filmen och ofta när man ser sig själv på film så
brukar det vara ganska jobbigt för man ser allt som man kunde
gjort annorlunda och alla fel saker man gör.
Men idag blev jag så glad, jag gjorde så många saker omedvetet
men det var helt rätt. Alltså har jag så mycket kunskap som sitter
i ryggmärgen att det bara blir rätt av sig själv.
När vi gick ut ur rummet så kände jag en sån yrkesstolthet
att jag nästan svävade. Det är sällan man ser och känner så
konkret att man faktiskt gör ett alldeles utomordentligt bra jobb.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback