Vilken lördag.

Vaknade klockan 06:00 och gick upp och väckte tuppen!
Hann koncentrera mig lite på mitt uppsatsarbete innan jag
väckte mannen i mitt liv med nybryggt kaffe.
Ja, alltså, han fick frukost, inte kaffe över sig.
Härlig långfrukost med lördags-GP, ibland behövs det inte
mycket för att dagen ska börja bra.
Plockade ihop några kassar med saker och åkte till Östhjälpen.
Sensation: jag åkte därifrån utan att ens gå in i butiken!

Sen till K-Rauta, Nordik och SOVA-butikerna.
Provlåg sängar och kom fram till att vi nog behöver göra om
sovrummet och införskaffa oss nya sängar.
140 bredd får det nog bli denna gången, tillbakagång!
Började med 120 bred säng 1990, när vi var unga och nykära.
Sen hade vi 180 under några år, 160 blev det när sovrummet
var trångt, och nu har vi ännu mindre sovrum så nu är det dags
att krympa lite till.
Hem till solskenet och hämtade lånehunden för en långpromenad.
Nästan 2 timmar var vi ute och gick, något trötta ben efteråt.
Middagsmat och kakbak, men det är dumt att åka till affären för
att köpa smör och komma hem med en massa bra-att-ha-saker,
men UTAN smör.
Lyckades baka drömmar på det lilla smör jag hade och en ägg-
och fettfri mjuk pepparkaka.
Sitter framför datorn och laddar inför kvällens melodifestival.
Ska göra pizza, trots att jag sagt till alla människor att min
chipssäsong börjar nu och håller på några veckor framöver.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback