Gömda saker!

Letade som en galning efter mina nycklar.
Visste att jag låste upp garaget i onsdags eftermiddag,
men sen då? Lade jag inte ner dom i väskan sen?
Vände ut och in på alla skidtillbehör, pjäxor och vallaväska.
Röjde igenom hallsoffan och kollade tvättunnan och alla
jackfickor. Rotade i badrumspallen och i klädhögen i sovrummet.
Ingenstans fanns de.
Började fundera på om jag glömt kvar dom i garagedörren
och någon tjyv varit framme och tjyvat dom för att komma tillbaka
en annan dag för att tjyva mer.
Till slut plockade jag ur allt ur min stora datorväska.
Visst där låg de i botten under datorn hade hamnat i fel fack bara.
Inte nog med det, jag hittade även ett gammalt anställningsunderlag.
Det skulle min förre vaktmästare skrivit under i November 2009,
det gjorde han aldrig. Undrar hur det har gått för honom, jag slutade
ju i Januari 2010. Hoppas att någon anställde honom ändå....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback