Lördagsröj?

Inte dans på bordet och klackarna i taket då,
men tömma tvättkorgen och plocka undan en massa
som blivit liggande i veckan.
Hann med en cykeltur i januarisolen, helt underbart.
Det gick inte fort på skogsvägarna men det funkade
i alla fall. Lite väl mycket blankis i en uppförsbacke så
att vi fick gå, men resten funkade. Lite sport är det ju
också att parera så mycket att man inte kör i vält!
Lagade underbara fyllda lövbiffar, med ädelost, till
middag som förvann allihopa. MUMS!
Åkte iväg till Allum en sväng för att se om min telefon
kunde fixas, men nejdå, simkortet kanske behöver bytas.
Jag är jätteirriterad, den har slutat ta emot MMS.
Jag har laddat ned nya inställningar OCH lagt in de manuellt
men inget funkar. Jag har även suttit i telefonsupport men
det blev inte bättre för det...
Det är inte skoj när folk skickar roliga MMS som jag inte
kan se, inte ens läsa texten på vissa.
Mannen köpte även klistertejp att ha på skidorna istället
för fästvalla, så det ägnade jag kvällen åt att få på.
Eftersom det inte var något vettigt på TV så kröp vi till
kojs redan klockan 22. Jag låg sen och läste kurslitteratur
och gamla uppsatser. Helt galet, men välbehövligt...
Klockan 00:40 öppnas dörren och någon frågar:
-Är ni vakna?

Den frågan besvarades INTE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback