Gothia Cup.

Som vanligt varje år vecka 29 så invaderas Göteborg av
fotbollsälskande tonåringar och deras föräldrar.
De kommer från världens alla håll och förgyller/förpestar gatulivet.
Fullt i Nordstan och på Avenyn och på  varenda fotbollsplan.
Vårt hem invaderades också, två barndomsvänner med familjer
flyttade in.
Eftersom mannen och jag jobbade så har kvällarna tagits tillvara.
Vi har kollat fotboll, ätit och druckit och framförallt fnissat och tramsat.
Har man kännt varandra sen tidigt 70-tal så kan man varandras historia. 

Allt skulle avhandlas:
* jobbiga stunder på lågstadiet
* korkade granntjejer som vi såg upp till men som lurade skjortan av oss
* tonårsförälskelser
* högstadiet
* lärare
Och en massa mer...

Mannen tyckte att vi regriderade lite väl mycket till fjortisstadiet
-Men jag varnade ju dig innan de kom hit.
-Jamen jag trodde inte det skulle vara så illa!

Veckan i bilder:



Jessica, kalaspingla som blev min granne 1974,
bor nu i världsmetropolen Knisslinge!



Mia, kär vän sen 71-72 nån gång tror jag.
Här har hon dragit nån ordvits och fått till det
Bor kvar i vår barndomsstad Västerås.
Hon är oftas hur cool som helst men reta inte upp henne!



Mia fotar från ett håll, sin minsting Johanna, mellan L och mannen i mitt liv!



Filippas lag BK30 gick till 1/8-delsfinal men förlorade mot Rävåsens IK.
Men de hade stor hejjarklack:



Jajust det hunden Nemo var här också:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback