Klokheter i bloggvärlden

Varje dag är jag inne och läser andra bloggar.
Olika från dag till dag eftersom jag ofta klickar mig vidare från mina favoritbloggar.
Jag förundras över hur mycket kloka saker folk har att förmedla.
Visst är det mycket världsliga saker som avhandlas,
inte världsfreden och hungrande barn i tredje världen precis, men ändå.
Folk har så mycket tankar om de mest skilda saker och på bloggen kan man skriva fritt.
Det är ingen som går in och redigerar och kommentarerna kan man ju strunta i.

Det som fascinerar mig är att människor är väldigt engagerade.
Engagerade i det som ligger dom varmt om hjärtat oavsett vad det är.

Jag läser bloggar om engagerade småbarnsföräldrar om deras våndor att 
hinna med både jobb och familj. Inser att jag nog har förträngt hur det var
med tre ungar som skulle iväg på morgnarna samtidigt som alla ryggsäckar
skulle packas och jag själv skulle hinna borsta tänderna.

Jag läser tonårsbloggar om vilket streetmode det är för dagen.

Jag läser modebloggar som skriver om vad tonåringarna förväntas sätta på sig.

Jag läser träningsbloggar och inser att det finns andra passioner än cykling (nåja).

Jag läser olika mat och receptbloggar och jag får för mig att baka och laga mat efter
roliga recept. Många av dessa har så inspirerande bilder, jag vet inte hur många
cupcake-bilder jag dregglat över.  


Jag läser "innebloggar" och undrar hur liten hjärna man får ha egentligen,
eller är de bara smarta som skriver så mycket inlägg om olika saker,
som i mina ögon bara blir konstigheter istället för klokheter?

I vilket fall som helst så vidgas mina vyer och jag får lära mig om andra människor,
andra livssituationer, andra städer, andra familjekonstellationer, andra livsåskådningar
och en väldigt mycket annat. Framförallt får jag lära mig att det finns så många fler
sätt att leva sitt liv på än mitt sätt. Alla människor gör på sitt sätt och det är ändå RÄTT!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback