Sååååå lurad, eller inte!

Efter att ha fyndat en landvägshoj på blocket, till mannen alltså,
så har jag de senaste dagarna surfat runt på alla världens cykelsajter
för att hitta en till mig. Visste vilka modeller jag var intresserade av och
eftersom det bara är två så har det varit relativt lättgooglat.

Plötsligt händer det, hittar förra årets modell, den bara är där och skriker:
KÖP MIG, KÖP MIG.
Kollar upp med tullverket och posten vilka avgifter som tillkommer vid
import och frågar internetbutiken vad frakten kostar och hur lång tid
det tar till Sverige. Fick svar inom ett dygn så det verkar ju seriöst.
Jag är helt övertygad om att det är en amerikansk sida jag är inne på
eftersom alla priser står i dollar.
När jag sen lägger en order och ska betala så går det bara med
Western Union, eller Bankwire, paypal är inte något alternativ.
Eftersom jag har ett paypal-konto så tycker jag ju att det är smidigast.
Får ett mail tillbaka om betalning och hur jag ska gå tillväga,

DÅ SKA JAG BETALA TILL EN BANK I INDONESIEN.

Hoppsan, vill nog inte köpa en cykel från Asien,
är rädd för att det ska vara en dålig kopia.
Sen har tullverket en avgift som kallas antidumpningstull.
En avgift som man ska betala om man importerar saker som bara kostar
en bråkdel mot vad de gör i Sverige.
Cykeln hade ju blivit lika dyr som i Sverige i alla fall så nu får det bli köp
från Tyskland eller England istället.

Lite kuriosa:
När jag surfar runt på sidan så ser jag att längst upp kan jag välja valuta:
Dollar, Euro eller Rupier...
Hahaha, hade jag sett det från början så hade jag väl fattat.
I alla fall så är inget betalt och jag kan sova gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback