Veckans bokskörd.



Viveka Sten; I natt är du död. Nu har jag läst samtliga om morden i Sandhamn, hoppas på fortsättning.

Pontus Herin; I Djusholm och Tensta kindpussar vi varandra. Underbar domkumentär om hur det
blir när ett ungt medelklasspar flyttar från Stockholms innerstad till ett miljonprogramshus i förorten.

Emma Hamberg; Brunstkalendern. Emma skriver så underbart om tre systrar som är så totalt olika trots
att de vuxit upp tillsammans på en bongård.

Lena Einhorn; Ninas resa. Biografi över Nina och hennes uppväxt som jude under andra världskriget.

Tove Klackenberg; Dömd på förhand. Mord i domstolsmiljö. Senaste boken och absolut inte hennes bästa...

Inte på bild, Sara Kadefors; Borta bäst. Sylvia är hemlös men bor i sin 200000 kronors bil och är alltid
propert klädd. Dricker gratiskaffe på IKEA och skaffar sig annorlunda vänner.

Jag hann läsa sex böcker denna semestervecka. Det är precis som att jag måste ta igen allt som jag missar
under vinterhalvåret

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback