Barndomsvänner.

Fredag eftermiddag satte jag mig på tåget för en trip söderut.
Till Knislinge, nånstans mellan Hässleholm och Kristianstad, närmare bestämt.
Sammanstrålade med mina allra äldsta vänner, vi var ett hett team
på sjuttiotalet, och nu var det länge sen vi sågs alla tillsammans.

Min helg har bestått av god mat, eller köppizza i alla fall:



Sen tog vi bussen Åhus:



Busschauffören sa att vi skulle köpa familjebiljett
och om nån frågade så skulle vi bara le!

Jessie som aldrig blir färdig och glömmer hälften av sakerna hemma,
fick sminka sig på bussen och vi fick betala eftersom hon glömt plånboken.



Hamnade på Hamnkrogen i Åhus och där stiftade vi några nya bekantskaper.
Trevliga karlar som bjöd på mycket, eller för mycket i mitt fall.
Vid 42 års ålder fick jag lära mig den hårda vägen att INTE blanda olika
dryckessorter, då mår man inte så bra. Men det var lite svårt att hålla räkningen.

Kvällens utbrott var dock detta:
Åke 56 år skulle berätta något för mig och fick prata väldigt nära mitt öra.
Då slickar han mig i örat och jag börjar skrika och skälla ut honom,
hans kamrater skrattar och han skäms som en hund.
Men vad är det för fel på en del karlar egentligen???

På vägen hem i transportekan hade vi trevligt igen:



Mia, Jessie och Soffan, still going strong and BFF since 1974!

Lördagen ägnades åt fotografigenomgångar och storytelling.
Shit, pommes frites, vad vi kom ihåg mycket tokigheter och som vi garvat:



Helt underbart med vänner som man inte behöver anstränga sig med.
Det är helt OK att gå på toa med öppen dörr, man kan ju missa något annars.
Sen gillar jag kamrater som har ett skafferi för mat och ett för godis:



Nu behöver vi inte vänta så länge tills vi ses igen.
Under Gothia cup invaderar de mitt hem i Landvetter med hundar och ungar,
jag har en nya favoritvovve, Nemo:


Kommentarer
Anonym säger:

Men vad kul de va o läsa detta Sofi. Jag asg hela tiden vi hade verkligen SKIT KUL :)

Men inte får du vis amitt godis skåp på de viset, de är ju min hemlighet =S Kan vara skälet till att jag gått upp 20 kg på 2 år, ops!

Nu längtar jag verkligen till v.29 då vi ska gå igenom dina album o förmodligen få träna magmusklerna igen. Tack Sofi o Tomas för att vi får komma :) Kramis

2011-06-20 | 11:54:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback