Semester och sovmorgon.

Jotack, det kan man ju fetglömma!
Vaknade först vid tretiden av värsta hostattacken,
trots att jag tog lite hostmedicin av det tyngre artelleriet (läs knark)
så gav inte hostan med sig. Vill inte väcka mannen så jag gick upp.
Satt i soffan och åt ett äpple, det river så gott i halsen.
Somnade sedan om, hostfri och trött.
Klockan 07:00 (sju) hör jag nån som viskar: mamma.
Den enda som jobbar denna veckan är stora M,
hon ville ha sin jacka som hon trodde hängde kvar i husvagnen,
det gjorde den inte när jag väl tittade efter.
Då blev hon vansinnig för att någon tagit in den och lagt den så
att hon inte hittar den, vi skyller på lillebror.
Det konstiga är att alla de andra jackorna som han tog in hänger
på samma krok i hallen, utom hennes.
Så efter att ha letat runt i huset så sitter jag nu här klarvaken.
Jag som äntligen klarar av att sova längre an till 06:00.
Eftersom solen lyser med sin frånvaro funderar jag allvarligt på
att åka till affären och handla ingredienser till ett brödbak.
Resten vaknar ju ändå inte på några timmar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback