Slösa? Nej, spara är nog bättre.

Tittar på lyxfällan och förfasar mig.
Tänk att det finns så mycket folk som är såååå korkade.
Visst har jag gjort dumma inköp och inte hållt i pengarna
men därfrån till att sätta mig i såna skulder är ju milsvid.
Hur kan folk lyxkonsumera långt över sina tillgångar?
Ofta är det ju folk med hyffsade jobb som
borde ha pengar över i slutet av månaden.
Jag skulle nog inte gnälla om det var så att det var ett gäng
underbetalda ensamma mammor som återkom vecka efter vecka.

Näej, så värst smarta är de inte.
Det är ju inte de stora inkomsterna som gör mig rik,
utan de små utgifterna!
 

(Sen kan det vara så att jag tittar på Patrick Grimlund också...)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback