Födelsedag kan man fira på olika sätt.

Sedan länge var mannen och jag anmälda till Billingeracet.
En MTB tävling på 75 km i Skövde.
Vi åkte hemifrån vid 8, lyssnandes på Veronica Maggios
senaste skiva, en bra födelsedagspresent tycker jag.
Men lite besviken var jag den var bara 32 min lång!
Med fickorna fulla med proviant gav vi oss ut på
våra hojjar.



Mellan 15 och 17 km så var jag toktrött, sen piggnade jag till igen.
De hemska uppförsbackarna gick bra och jag kunde cykla uppför,
sen i skogen när det var trixigt så körde jag om en hel del fegisar
som inte vågade dra på bland rötter och stenar.
Vid kontrollen 25 km började det regna och det var riktigt kallt.
Där bestämde jag mig för att bryta halvvägs vid 37 km.
Mina kalla fötter var som isbitar och när även händerna började
att krampa så hade jag ingen lust att plåga mig längre.
När jag väl kom till skidstadion så kändes det som en befrielse.
Jag skyndade mig in i duschen och satt sen länge och tinade i bastun.
Återvände till stadion och käkade lite pastasallad,
då kom min förste cykelkamrat i mål på tiden 3:55, bra jobbat.
J kom 12:a i herrar motion, sen kom M på 5:05.
Sen väntade jag länge, länge tills denna snygging kom:



Skitig, men glad över att ha klarat av hela sträckan.

På hemvägen köpte vi födelsedagsmiddag på McDonalds.

Sen så dukade ungarna fram efterrätten:



Av stora M fick jag en massagegrunka som man sätter i USB-uttaget,
sen placerar man den bakom ryggen och då vibrerar hela soffan!





Kommentarer
Axel säger:

Grattis, då!

2011-05-15 | 22:15:42
Propp säger:

THNX!

2011-05-16 | 21:00:35
Bloggadress: http://propps.blogg.se/
Propp säger:

THNX!

2011-05-16 | 21:01:45
Bloggadress: http://propps.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback