Studenttårtor.

Har ägnat förmiddagen till att baka studenttårtor.
Stora M tar studenten på onsdag och det förväntas en massa gäster.
Tjejen har valt ett amerikanskt tema och det tackar mamman för.
Enkelt och lättlagat, lättserverat och inte en massa blandning.
Så här såg det ut i röran:



Och inte blev det mindre kladd av att mannen kommer in och påpekar:
- Oj vad brun smeten ser ut...
(Och då hade jag hällt upp smeten i 2 kakformar)
Jag hade glömt den röda karamellfärgen, det var bara att hälla tillbaka i
bunken och blanda i färgen igen.

Det halvfärdiga resultatet ser ut så här:



Tyvärr syns det inte att de är röda, röd sammetskaka, eller Red velvet cake,
som det heter i USA.
Sen ska det på frosting emellan och uppepå och garneras med jordgubbar.
Receptet hittar ni här.
Och sen ska jag göra 4 till tror jag, eller 6 kanske,
bättre med för mycket än för litet, eller hur?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback