Trångt i frysen.

Efter att jag bakat mina tårtor och skulle frysa in dom insåg jag följande:
om man ska röja i frysen så är det bra om man börjat äta rester i tid så att
man slipper slänga en massa mat för att få rum med tårtor.
Drabbades först av lite lätt panik men tänkte att detta fixar jag.
Började stuva om och kolla lådor vad som kunde slängas, det mesta var
faktiskt fortfarande ätbart och man slänger inte mat hur som helst.
Fortfarande fick inte alla tårtor plats, med tanke på att flera skulle bakas.
Kom på den strålande idéen att ringa min cykelbästis som är relativt
nyinflyttad i ett stort hus där han för det mesta bor ensam.

-Kan du vara fodervärd åt mina tårtor några dagar, snälla?

Nemas problemas och kaffe fick jag också.

Ibland är det bra med vänner som ställer upp i vått och torrt och i geggamojja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback