Inte min cykeldag idag heller!

Mannen lagade ju min cykel igår och jag blev jätteglad.
Idag stack jag ut i skogen igen och då var det kört...
Efter att ha kört en bit och vi bestämt oss för att överge
stigarna till förmån för grusvägar pga att cykel-Conny fick
ont i sitt pajjade revben när det skumpade för mycket,
så låg den bara där, grenen som anföll mitt bakhjul och
knäckte växelörat. Jag var väl 20 m från grusvägen...
Ute på vägen så knäckte vi kedjan och la i sadelväskan,
sen var jag ju tvungen att binda upp växeln, vad göra?
Ja just det, pulsbandet är ju av resår, knäppte loss det
och band upp skiten.
Sen fick grabbarna putta på mig ut till asfalten.
Jag kommer nog ha blåmärken på överarmarna, fick
spänna armarna jättemycket för att kunna hålla balansen.
Sen ute på vägen så stack grabbarna iväg och jag sparkade
mig hemåt.
Efter en bit kom jag på att jag kunde sänka sadeln en bit,
bara för att nå ner till marken och sparka med båda benen.
Kände mig inte så vuxen...

När jag kollade efter växelöra på nätet så hittade jag denna:


Kunde haft en vimpel på hojjen när jag sparkade mig hemåt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback