Intervallträning.

Jag får skäll av mina cykelpojkar för att jag inte tar i tillräckligt.
De tycker att jag slutar cykla innan det gör ont.
Fattar i och för sig inte varför man ska ha ont
men det kanske finns någon anledning?????
I alla fall så fixades det en runda med backträning.
Jag, mannen och 3 grabbar till cyklade backar i Landvetter, galet.
Kan ju säga att mitt flås la av långt före resten av kroppen.
Och nån mjölksyra kände jag aldrig av.
När sen min cykelbästis gjorde en uträkning av hur många procent
av maxpulsen som man hade per intervall så såg det himla bra ut!
Jag spöade grabbarna och var ändå inte toktrött.
Sen har jag blivit lovad ett nytt syrapass nästa vecka,
då lovar jag att köra lite snabbare och kanske vara tyst...
De anser även att om jag fortfarande pratar så ger jag inte allt!
Lyckades nämligen snacka uppför sista backen som jag tog en tredje gång
medans de andra stod och flåsade efter bara 2 rundor! Hahahaha!

(Ska väl erkänna att jag inte riktigt tror på uträkningarna eftersom
jag är en riktig latmask och inte förstår att de ska göra ont.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback