Femårsfunderingar.

Vid matbordet i veckan berättade ett barn att hans kusiner skulle komma på besök.
-Jaha, sa jag, är det mammas eller pappas syskon, är det din moster och morbror
eller faster och farbror?
Efter lite funderande hit och dit så kom han på hur det låg till.
-Vem är störst då? Är det storebror eller lillebror?
Näej det kunde han inte komma på, men han själv är i alla fall lillebror.
De andra barnen kommenterade också sina platser i sina familjer.
-Jag är i alla fall lillasyster, sa jag, jag har en storasyster och en storebror.
-Näej Sofi, du kan inte vara lillasyster, du är ju stor.
-Jomen även fast jag är stor så har jag ju syskon, så då är jag lillasyster.
-Men varför har du bröst då? undrar femåringen.

Där blev jag tyst...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback