Jag vågade, eller den här är väl inte så farlig?

I fredags blev jag jagad av en galen kungspudel, på min väg till jobbet.
Ägarinnan tyckte att jag skulle stanna min cykel,
-Tänker jag INTE göra för jag är hundrädd,
och jag tänker inte ta hand om dina hundar,
ropade jag något irriterad.

Cyklade vidare med en hund galoperande bredvid mig.
Jag stannade till tre gånger, stampade med foten i marken och skrek:
-Gå hem med dig.

Hunden sket fullständigt i vad jag sa så då sket jag i den.
Den sprang med mig en bit till innan den stannade och nosade på något.

Idag när vi gick till svampskogen så gick vi förbi vårt gamla hus
och träffade på våra gamla grannar. De hade en nyköpt liten valp:



Lilla Mimmi, 13 veckor och kanintax. Men jag fick för mig att det hette fjärilstax,
ungefär som fjärilshund, så mannen bara skrattade åt mig när jag gick i skogen
och pratade om denna underbara lilla varelse.
Hennes mamma väger 3 kg, så det kommer inte bli nån stor hund av henne!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback