Världens bästa jobb.

Japp det tror jag att jag har.
På förmiddagen gick vi på skogspromenad, idag var jag inte troll.
Vi hamnade i en glänta och låg och lapade sol medan ungarna
klättrade på en trädstam, inspekterade en myrstack, visade oss
diverse olika svampar, blad och småkryp.
På eftermiddagen blev jag inbjuden till "frisören".
Först fick jag sitta på en pall och läsa tidning och vänta på min tur.
Sen blev jag kammad och inrufsad med balsam och kammad igen.
Sen gjordes det djupdykning i smyckeskrinet, jag blev stajlad med
en massa armband och halsband. Sen var jag så fin så att jag blev
bjuden på drottningkalas. Men först måste vi köpa presenter, i affären
tipsade de mig om en förtjusande glitterkjol och en hund.
Det skulle drottningen bli överlycklig av att få.
Sen hamnade vi på kalaset, vi hade flagga på bordet och sjöng
födelsedagssånger för drottningen.
Aldrig har väl äggmackor smakat så gott som när de serveras på
ett drottningkalas, till det drack vi lättmjölk och hade det bra.
Så här snygg var jag:



Ja just det om ni undrar var man har så här skoj
så är det förskollärare ni ska bli när ni blir stora!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback