Tokgilla cykling.

Hade en så go runda igår.
Alldeles underbart cykelväder, lagom varmt och lagom med vind.
Körde en 10-milarunda och vi var 7 som rullade runt i två led.
Jag drog väl inte så mycket ska jag ärligt erkänna, men blev meddragen i ett bra tempo.
Mitt absolut bästa läge var när jag hamnade längst bak,
bakom mina absolut största cykelkompisar som är över 190 cm båda två.
Då kunde jag köra in lite emellan dom, en halv hjullängd,
och där låg jag i absolut lä och bara kunde dras med, krävdes inte många tramptag.
Snacka om att glida på räkmacka!
Apropå räkmacka så fikade vi såna på Nääs slott efter 71 km.
Inget höjdarfik att rekommendera men när man är hungrig så smakar allt underbart.
Sen upp på hojjarna igen, genom Floda så var mina ben såååå tunga,
men sen fick jag nya krafter och kunde ta mig hemåt genom Jonsered.
Dog nästan i Jonseredsbacken, men jag kom upp till slut.
Väl hemma så var det skönt att tina upp i duschen.
Mina batterier till värmesulorna tog slut så det blev kallt på slutet.


Sen hade vi grillmiddag allihopa och maten smakade underbart och ölen också.
Mycket garv och cykelsnack, får se om jag är övertalad till att köra tjejvättern...
Cykelkompisar är överlägsna alla andra vänner (tror jag!).

Ramlade hemåt vid 23 och somnade gott i min säng, tämligen ovaggad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback