Avskaffa Sveriges Olympiska Kommitté (tycker mannen i mitt liv).

De olympiska spelen hade kunnat vara en mycket roligare tillställning.
Som det är nu så har några svenskar som klarat kvalgränsen inte
fått åka till London.
Enligt SOK räcker det inte bara med en kvalgräns:
man ska antingen vara ung och lovande
eller ha möjlighet att placera sig bland de åtta bästa.
Sen är Sveriges kvalgränser tuffare än de internationella.
 
Men nog är det bra mycket roligare att titta på idrotter med svenskt deltagande.
Att följa damernas marathon var ju skoj eftersom Isabellah Andersson var med,
tänk om Mustafa Muhammed hade fått åka för att springa herrarnas marathon.
Jag kollar brottning, skytte, kanot, rodd och hästsporter vilket jag ALDRIG
skulle gjort om inte det varit svenska deltagare.
 
Nu menar jag inte att vi ska skicka folk som springer 100 m på 17 sekunder,
eller hoppar 10 m i tresteg,
Men de som klarat kvalgränsen eller nästan klarat kvalgränsen,
de kanske hade fått till sitt livs tävling under OS.
Och med tanke på hur det har gått för de svenska handbollsdamerna så kanske
Sverige hade kunnat skickat iväg ett stort gäng individuella idrottare istället?
 
Om det nu är för kostsamt att skicka idrottare som nästan kvalat in,
avskaffa då SOK och låt specialförbunden sköta uttagningarna.
De känner ju sina idrottare bäst och vet vad de kan prestera.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback