Julbestyr

Skönt att vara ledig 2 hela dagar innan julafton.
Har hunnit med en massa, började med äggosten:
 
 
Kommer bli så gott med björnbär och grädde till.
 
Fortsatte med specialsillen:
 
 
Glömde dillen så den får jag tillsätta sen, men rödlök och ägg är det i så det blir smaskens.
 
Sen gjorde jag Rocky Road, godaste julgodiset alla kategorier:
 
 
Ser inte så smaskigt ut men med dessa ingredienser så kan det inte bli fel:
 
 
Sen försökte jag få med lite ungar att baka pepparkakor, ingen som ville.
Men då blir det inte heller några pepparkakselefanter hängandes i köksfönstret.
Jag tog däremot min köpta pepparkaksdeg och freestajlade lite:
 
 
I med lite hackad mandel och citronarom, rullar till en korv och skär tunna skivor och gräddar:
 
 
 
Nu ska de sista julklapparna inhandlas, bra att Allum har öppet till 21,
sen infinner sig nog julfriden i det Sydvartska huset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback