CSI-förstörda...

Jag och kollega F var med våra stora barn på ängen och lekte.
I buskaget hittade jag plast som jag tänkte ta med mig tillbaka
till förskolan för att slänga i soprummet.
Jag drog lite men det satt fast och visade sig vara halvt nedgrävt
och låg på en större yta än vad vi först märkte.
Plötsligt tystnar vi och jag säger:

-Vi kanske ska gå tillbaka senare och kolla utan barn.
-Kan det vara ett djur nedgrävt, eller vad lindar man annrs in i plast?
-Eller också ringer vi vaktmästaren...

Nu riktigt hörde vi CSI-introt och våra hjärtan slog jättefort.
Jag var helt övertygad om att jag skulle få vara med i efterlyst
och berätta om vårt fynd av någon mördad människa.
Vi var väldigt upprymda nu så vi kunde inte låta bli att sparka
lite mer på plasten så att den skulle lossna.
Till slut lossnade den och vi kunde andas ut,
det var bara ett stort plaststycke utan något i.
Av kylan så hade det frusit fast lite i marken och det var det som
gjorde att vi trodde att det innehöll något.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback